Tuve VS Brudar

Publicerat: januari 9, 2012 i Åsikter, Tankar och funderingar
Etiketter:, , , , , , , , , , , ,

Hamnade i det här samtalet igår.
Det började med att jag inte riktigt höll med ”Moas” uttalande om att man inte bör ha ord på läggningar. Jag tycker att sådant behövs. Bara man inte använder det som något nervärderande. Så som ”Bögjävel” är inte rätt.-
Däremot tycker jag att ord bör finnas till läggningar. Så som bög, lesbisk, flata, homo, hetro, nekrofili m.m.

Man behöver orden. Man får en samhörighet med andra med dem. Så, eftersom jag visste att en av tjejerna är har starka åsikter om djur och är stolt vegan antog jag att de skulle förstå vart jag ville komma. Så jag kom med exemplet att om man inte kan bli kallad ”Homosexuell” så kan man inte heller bli kallad ”Vegan” då det är också är en stämpel/ettikett. Det är ju ett ord som symboliserar vad man är och vad för åsikter/val man gör eller har.

Men men… Då bröt det loss!
Tog verkligen en evighet att ta print screens samt censuera deras namn.
Jag är inte en hejare på att formulera mig. Men faen…

kommentarer
  1. SpeLinnea skriver:

    Wow. Vilket liv.Du har rätt. Det är klart det bör finnas ord för vad man menar. Finns det någon som inte vill vill bli kallad t.ex bög får man ju ta det därifrån. Det verkade som att de utgick från att alla etiketter var av negativ klang. Även de som jag ser som neutrala, dvs bög, lesbisk, homo etc. Jag kan ju lika gärna byta kön i framtiden så jag kan ju kryssa i att jag är man redan nu. Nej, det var inga värda argumentationer där.

Kommentera

