I-landsproblem för mig igen…

Publicerat: januari 8, 2012 i Åsikter
Etiketter:, , , ,

En sak jag börjat störa mig på.
Det är en utveckling av en sak som många andra stör sig på.
När folk skriver vad de äter eller tillagar.
(Facebook och Twitter)

Det där med att folk ska säga vad det äter är inte en sådan stor sak för mig. Sådant kanske roar dem. Vissa kanske bryr sig.
Men något jag stör mig mer på är när de är specifika med vad de äter.

”Nu blir det GI-kaka!”
”Vegansk Jansons Frestelse – mums”

Skriv kaka!
Skriv Jansons Frestelse!

Låter som det ska vara en statusgrej att skriva att man äter nyttigt eller ej kött.

BAH!

kommentarer
  1. SpeLinnea skriver:

    Det är ju ett statement, inte status eller ”kolla på mig”. Det är ju ingen vanlig kaka, det är ju ingen vanlig frestelse, därför lägger man till vad det egentligen är. Det gör också att folk blir mer nyfikna, jaha, hur gör man en nyttig kaka egentligen, eller är verkligen jansson en jansson utan fisk? Diskussion!

    • Tuve skriver:

      Tänkte inte på det sättet.
      Jag har tyvärr sett det hela med att de som skriver sådant vill visa sig hur duktiga de är. Men det beror på att jag har en hel del veganer till bekanta och vänner som i några fall bashar över att jag äter kött. När jag skrev detta inägg så hade det hänt några dagar innan, samt att flera sådana statusar hade kommit upp på min Facebook. Så jag fick ett litet ”SKRIV ATT JAG ÄR BITTER PÅ INTERNET”-fas 😀

      • SpeLinnea skriver:

        Men, vafan är det för skit. 😦 Tycker verkligen inte om när folk ska basha andra för sina livsval. Folk får skriva att de äter köttbullar såväl som de äter vegbullar, min reaktion är aldrig negativ åt köttet, istället uppmuntrade åt veghållet. Tröttsamt att du har vänner som är på dig för vad du äter.

Kommentera

