Rasistiska och inte rasistiska uttalanden?

Publicerat: april 17, 2010 i Åsikter

En grupp på Facebook som en del av mina facebookvänner är med på heter:
Vi är INTE rasister, men vi är trötta på att se Sverige förfalla!

Alla som inleder med Jag är inte rasist, MEN… känns väldigt fientliga.

Var något nöt på youtube som skrev: ”Jag är emot rasblandning, men jag är inte rasist för det. Bara för att jag inte gillar att negrer och gulingar blandas behöver jag inte vara rasist

Underhållande? Tragiskt?
Kanske både.

kommentarer
  1. Jeanette skriver:

    Stör mig också på det där… Men men.

  2. Madilyn skriver:

    Kors… Störande moment, ja.

  3. Madilyn skriver:

    Vet du någon FB-grupp som lyder typ:
    ”Jag är vit men har aldrig blivit illa behandlad av någon av annan hudfärg, men däremot hotad, mobbad och trakasserad av andra vita. Låt oss kasta ut dem ur Sverige!” ?

Lämna en kommentar